Göteborg is the place 2 B!







Jag trivs som fisken i vattnet och det kan ju bara bli bättre. När väl jobb och boende löst sig och alla pysselbitar fallar på plats blir att kanon!

Varit här uppe i 8 dagar nu. Första veckan nu bodde vi hemma hos Simon på redbergsplatsen, centralt och bra ;)
Sedan flyttade vi ut därifrån då det blev påfrestande för oss alla tre att bo på en så liten yta längre tid. Så vi drog hem till en kille som heter Martin, som Hanna känner sen innan som ursprungligen kommer från karlshamn men som också varit smart nog nog och stuckit från Blekinge ;) haha. Så nu har vi sovit hemma hos honom inatt.
Idag drar vi vidare till Hisingen där Amanda och numera Malin bor. Dem bor i ett hus där, så jag och Hanna kunde dela ett rum där, super duper :)
Imorrn är det Fredag och då blire festifest i götet! Oslagbart! :)
På Lördag ska jag träffa min favorit som kommer hit till göteborg och vi ska ta in på hotell och bara vara, ha det mysigt och äta ute och lite så, längtar! :D

Detta har vi hunnit med i Göteborg på en vecka:

* Halkat runt på alla göteborg isiga gator
* Ätit Göteborgs-pizza
* Åkt "olagligt" på spårvagnen
* Varit på ikea och ätit köttebullemeny
* Dansat loss med göteborgare!
* Åkt spårvagn som ett polsktfnask
* provjobbat
* pussat en göteborgare
* känt oss som två flyktingar, haha
* träffat nya människor
* gått vilse
*..och massa annat med..




Till alla sötnosar hemma. Saknar er!! Kommer förmodligen hem en runda nästa vecka :)

Nu ska jag hoppa in i duschen sen blir det in till city! :)
P&K





 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt med lite info om livet i storstaun! Blir grymt sugen på att dra dit jag också. Hmm... Här hemma är det ju dött på jobbfronten och ja... Saknar dig också iaf hjärtat! Ses snart!

2010-02-11 @ 13:05:19
Postat av: Lisen/Louise

Ja tycker du med kan flytta upp ;) snart kommer jag hem en vända iaf :) pusss pusss

2010-02-11 @ 15:23:59
URL: http://louiseferm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0